Business people discussing ideas at meeting outside

Hogyan találd meg a legjobb FSM szoftvert?

Az olyan e-kereskedelmi webhelyeken, mint az Amazon vagy a Wish a szállítás nyomonkövetése zökkenőmentes, a vásárló a nap bármely szakában azonnal információhoz jut rendelésével kapcsolatban. Működésüket olyan helyszíni szolgáltatáskezelő szoftver segíti, amely lehetővé teszi, hogy az alkalmazáson belül az összes áru aktuális útja végigkövethető lehessen.

Egy napelemtelepítő, vízvezeték szerelő vagy közműszolgáltatással foglalkozó terepi vállalkozás digitális fejlettségét fémjelzi, ha a cég mindennapi munkáját a fentiekhez hasonló vezérelv alapján működő szoftver segíti.

A helyszíni munkavégzést támogató szoftver (FSM) segíthet az ügyfelek zavartalan kiszolgálásában, miközben a terepi dolgozók munkája folyamatosan monitorozva van. Emellett, az irodai dolgozók aktuálisan rangsorolhatják a feladatokat és növelhetik a terepi szolgáltató csapat általános hatékonyságát és termelékenységét.

Tehát, ha vállalkozásod profilja a helyszíni munkavégzés, szükségessé válhat egy új szolgáltatás-kezelő szoftver. 

Mik azok a szempontok, amikre a vásárlás előtt érdemes odafigyelned?

    1. Sorra kell venned az üzleti igényeket.
    2. Meg kell vizsgálnod a szoftver által kínált funkciókat.
    3. Vedd végig a csapatod munkafolyamat támogatásához tartozó elvárásokat!
    4. Biztosítsd a vállalkozásod szervezeti felkészültségét egy digitális szoftverre! 

Mielőtt bevezetnél egy rendszert, érdemes tisztázni a csapat, a beszállítók, ügyfelek minden tagjával a jövőbeni rendszerrel szemben felállított üzleti igényeket. Erre azért van jelentősen szükség, hogy dinamikusan lehessen szervezni a közös munkát egy olyan felületen, ami mindenki számára kielégítő. 

  1. Értsd meg az üzleti igényeket!

Könnyű eltévedni a helyszíni munkavégzést támogató szoftverek rengetegében. A tényleges üzleti igények megértésének legjobb módja az, ha beszélsz a feladatok kiszolgálásáért felelős kollégákkal. Ezek általában olyan csapatok, amelyek egymástól eltérő rendszereken dolgoznak, így komplexebb képet kaphatsz az üzleti folyamatokról. Bevonásukkal kikristályosodhat vállalkozásod teljes igénye a szükséges funkciókkal kapcsolatban.

Míg a vezetői igények meglehetősen egyszerűek, addig a helyszíni munkatársaknak szerteágazóbb igényrendszere lehet terepi munkájukkal kapcsolatosan. Példának okáért a feladatok hozzárendelése.

A szakértelem és az azzal járó képességek jelentősen különböznek a vízvezeték-szerelők, villanyszerelők vagy távközlési technikusok között. Tehát a vállalkozásnak olyan szoftver szükségeltetik, amely a megfelelő szolgáltatási feladatot a megfelelő helyszíni kollégához rendeli.

Ahhoz, hogy a szakértelem és készség szinteknek megfelelően fejleszthesd tovább munkavégzési rendszered, elengedhetetlen egy olyan szoftver, ami automatikusan végzi el ezeket a rangsorolásokat.

  1. Csoportok létrehozása

Ha vállalkozásod különböző szolgáltatásokat kínál, győződj meg arról, hogy a kiválasztott helyszíni munkavégzést támogató szoftver lehetővé teszi-e különböző csoportok létrehozását helyszíni kollégáid szakértelmének megfelelően! Például a „gépalkatrészek cseréje” lehet a helyszíni szakemberek külön csoportja, míg a „rutin szerviz” egy másik.

Egy ilyen funkció segíthet jól definiált szerepkörök létrehozásában, a megfelelő erőforrások allokálásában a releváns helyszíni feladatokhoz, így csapatod feladatai is átláthatóbbak, kezelhetőbbek lesznek.

  1. Feladatok optimalizálása és nyomon követése

Helyszíni munkavégzés alkalmával korszerűbb szolgáltatási szint érhető el, ha a kollégák az egyes munkák során azonnal képesek kiállítani az aktuális munkák szervízlapját, vagy számláját, felgyorsítva ezzel az ügyfélkezelés adminisztrációs hátterét.

  1. Feladatütemezés egyszerűen

Az ideális helyszíni munkavégzést támogató szoftver funkciói között a naptárhoz kötött feladatütemező kifejezetten hasznos egy megrendelő utókövetése kapcsán. 

Még jobb, hogyha ezek az irodai és szakmai vezetők számára is elérhetőek, felülbírálhatók. 

  1. Könnyű integráció már meglévő rendszerekhez

A kiválasztott terepszolgáltatás-kezelő szoftvernek képesnek kell lennie integrálódni a CRM-hez vagy egy a számlázó szoftverhez, hogy a már korábban megtanult, jól működő rendszerek továbbra is kiszolgálhassák a csapat munkáját. Szerencsés esetben a megoldás egy rendszerenn belül nyújt CRM és számlázási funkciókat is.

  1. Hatékony automatizálás

Az ismétlődő feladatok automatizálása, például “feladatkiosztás” vagy “felelőshöz rendelés” felgyorsítja a közös szolgáltatási kérelmek feldolgozását.

A “Workflow”val rendelkező helyszíni szoftverek segíthetnek optimalizálni a kollégák feladatütemezését, megjósolni az ismétlődő problémákat, pontosan meghatározni, mely szolgáltatási feladatoknál van szükség jobb megoldásra.

A fent említett funkciók mellett – a felhőben tárolt szoftver biztonsága, az ott tárolt céges alapadatok és információk, az intelligens ütemezési lehetőségek, valamint az elemzéskészítési lehetőség nemcsak megkönnyítik a helyszíni munkavégzők munkáját -, hanem az ügyfeleknek nyújtott szolgáltatás élményét is javítják.

A megfelelő FSM, azaz helyszíni munkavégzést támogató szoftver közvetlenül hozzájárulhat az üzleti sikerhez. A megfelelő megoldás kiválasztásával javíthatod a helyszínen dolgozó munkaerő mobilitását, optimalizálhatod a feladatkiosztást, kiküszöbölheted a megrendelések mennyisége által generált unalmas papírmunkát.

Would you like to promote the digital transformation of your company?