Mi a field service management software?

Számos field service managementtel foglalkozó cég életében kardinális kérdés a hatékonyság és a produktivitás állandó növelése. Mindkét kihívásra megoldás lehet egy olyan helyszíni munkavégzést támogató szoftver bevezetése, ami folyamatos támogatást képes nyújtani kollégáinak a terepi munkák során.

Sajnos, megannyi kiszállással foglalkozó vállalat (kivitelező, logisztika, klímaszerelő, biztonságtechnika) küzd az eredménytelen, alacsony hatásfokú ütemtervek és beosztások problémájától. Példának okáért, a budapesti kolléga nem a belváros közeli helyszínre van beosztva, hanem kilométerekkel arrébb szükséges utaznia a nem megfelelő fuvarszervezés miatt, mellyel jelentős időt és üzemanyagot is elveszteget. 

Avagy, könnyen lehet, hogy a kolléga éppen az ügyfélnél végez munkát, de hirtelen rá kell döbbennie, hogy nincs nála a munkalap kiállításához szükséges dokumentáció, így újra egy mindkét fél számára alkalmas időpontot kell találniuk, amivel a munkaszervezésért felelős kollégának is jelentős plusz munkát generálnak.

Helyszíni munkavégző kolléga készletkezelés közben

Szerencsére itt jöhet képbe a már említett field service management software.

Tudni szeretné, hogy lehetne képes helyszíni munkavégző csapata még hatékonyabban és produktívabban végezni a munkáját, tekintélyes többletjövedelemre téve így szert?

Szóval, mi is az a field service management software?

A field service management software egy olyan rendszer, amellyel a teljes munkaszervezés automatizálható: A feladat létrehozását követően kiválasztható a munkára legalkalmasabb munkatárs, előzetesen megszervezhető az optimális munkára szánható idő, mindeközben a készletkezelés és a munkaidő követés is könnyedén monitorozható egyidőben. Ezáltal kizárhatók, előre megjósolhatók az esetlegesen felmerülő változások, hibák.

Tegyük fel, hogy az éppen terepen dolgozó kollégánk dugóba kerül, viszont erről az információról gond nélkül képes tájékoztatni az ügyfelet valós időben! Vagy ami még jobb; könnyűszerrel átütemezhetjük a feladatot egy szabadon lévő munkatársnak, elkerülve az esetleges kellemetlenségeket, ezzel is megtámogatva partnereink szakadatlan elégedettségét.

A field service management softwarek tulajdonságai

Az ilyen rendszerek legfontosabb tulajdonságai közé sorolható az a funkció, amellyel az egyes kollégákat hozzárendelhetjük a szakképesítésükhöz leginkább igazodó munkákhoz. Így a rendszer azonnal képes kijelölni azt a kollégát, aki a legközelebb és a leginkább alkalmas az adott feladatra.

Egy másik hasznos funkció, az az ügyfélhez kapcsolódó vásárlási előzmények visszakereshetősége, mellyel mind a korábbiakban elvégzett munkák és az azokhoz elhasznált anyagok listája is elérhető.

A legtöbb service management software képes automatizált szöveges üzenetek, értesítések kiküldésére a kollégáknak, vagy akár az ügyfeleknek is, figyelmeztetve őket a fontosabb határidőkre. Továbbá a papírmunka kiváltására is alkalmas: mind a számlák, statisztikák, beosztások egy digitális felületen hozzáférhetők bárhol, bármikor.

Kiemelendő tulajdonság még a feladatszervezések ütemezése. A szoftver ezen funkciójával az új feladatokat, munkabeosztásokat hatékonyabban szervezheti, elkerülve a duplikált feladatkiosztásokat, lehetséges hibákat. 

Előnyök

A fent említett funkciókkal, integrálva a field service management software-t a helyszíni munkavégzéseket végző cégének mindennapjaiba, garantáltan pozitív hatással lesz vállalata hatékony munkaszervezésére.

Íme néhány előny a teljesség igénye nélkül:

Optimalizált munkaszervezés. A field service management software segítségével tengernyi időt takaríthat meg kollégái feladatszervezésekor. Az optimalizált munkaszervezés nem jelent mást, mint a helyszíni munkaerő időbeosztásának és fuvarköltségének hatékony megtakarítását úgy, hogy a feladatok ütemezése bármikor átírható, átcsoportosítható a változások függvényében. Ez elősegítheti a bejövő munkák gyorsabb teljesítését, az ügyfélelégedettség növekedését és a bevétel konstans áramlását.

Teljes átláthatóság. Pozíciótól függetlenül biztosíthatunk hozzáférést minden kolléga számára. Kihez tartozik a feladat? Mennyi időbe telt a kollégáknak a munka helyszínére érni? Ki elérhető egy SOS kiszállásra? Minden válasz egy helyen elérhető.

Készletkezelés. Egyetlen kolléga sem szeret fél munkát végezni és készlethiány miatt visszatérni az ügyfélhez. A készletkezelési funkció segítségével nyomonkövethetőek a termékek, ezáltal kikerülhetőek az ilyen és ehhez hasonló szituációk. Ráadásul a könyvelés azonnali információkat kaphat a felhasznált anyagokról és készletváltozásról.

Riportolás és számlázás. Számlakiállítás papíralapú munkalap alapján? Váltson inkább digitálisra, állítsa ki a számlákat már a helyszínen! Az ügyfél azonnal megkaphatja a számlát, kizárva a számlázási hibák lehetőségét.

Az AppWorks megoldás lehet helyszíni munkavégzései optimalizálásához, cége szakszerű munkaszervezéseihez.

Igényeljen ingyenes szoftverbemutatót, próbálja ki a rendszer adta magasminőségű funkciókat, hogy kifogástalan minőségű szolgáltatást nyújthasson ügyfelei számára!