iparágak1

Digitális átalakulás egy helyszíni munkavégző cégnél

Az elmúlt évek digitális átalakulása minden iparágat átitatott. Ez alól az olyan vállalkozások sem kivételek, akik kiszállásos munkaerővel végzik tevékenységüket.

A legtöbb munkavégzést támogató szoftver kiváló megoldás az irodai dolgozók számára, míg a terepszolgáltatásokat kezelő eszközök a helyszíni munkavégző kollégák támogatására alkalmas. Legyen az egy berendezés telepítése, egy gép karbantartása vagy javítása. De! Ezeknek a szoftvereknek az alkalmazhatósága igen szűkös. Kizárólag megadott felhasználási feltételek mellett használható, kizárja a felhasználó igényeire szabhatóság lehetőségét.

Számos olyan vállalkozás van, akiknek nem gépkarbantartási vagy beszerelési szolgáltatásuk van, – otthoni egészségügy, oktatás és képzés, lakossági és kereskedelmi tevékenység – és sajnos nem rendelkeznek olyan teljes céget átfogó szoftverrel, ami az egyedi igényeikre szabott, illetőleg kiszolgálja minden részlegüket.

Ennek eredményeként a digitális átalakulás még sokkal nehezebb és bonyolultabb feladat, mint aminek lennie kellene. Viszont, ha egy olyan szoftvert keresel, ami egy helyszíni munkavégző cég árnyalt igényeire is megoldást talál, sokkal könnyedebben léphetsz túl a digitális világ okozta kezdeti nehézségeken.

Mit jelent egyáltalán az, hogy “Digitális átalakulás”?

A digitális átalakulás egy olyan folyamat, mely során felmérik hogy egy szervezet, vállalkozás igényei mennyire teljesülnek, hogy működnek jelenleg a folyamataik. Ezután a felmérés során kapott információk felhasználásával új, hatékonyabb folyamatokat alakítanak ki a digitális technológia segítségével.

A digitális átalakulás pontos jelentése szinte minden vállalkozásnál más és más. Egyesek úgy írják le, hogy a papíralapú kommunikációt felváltja a digitális. Van olyan is, aki pedig új lehetőségeket, bevételi forrást lát a folyamatban, miközben egy digitális érettséget, hozzáállást tanul meg. Egy helyszíni munkavégző cég esetén a digitális átalakulás a technológia alkalmazhatóságának próbája ez, melynek meg kell felelnie az alkalmazottak, a vállalkozás és végső soron az ügyfelek igényeinek.

A digitális átalakulás második hulláma

A digitális átalakulás első hullámát, nem meglepő módon az internet térnyerése katalizálta. A digitális szolgáltatásokat, mint például a zenét, filmeket, tévéműsorokat szolgáltató cégek voltak az elsők, akik emiatt digitális átalakításokra kényszerültek. A folyamat részeként, egyre több és több cég hajtott végre kisebb nagyobb módosításokat, átalakításokat rendszereiben, munkafolyamataiban, tevékenységének hirdetésében, mégha kezdetben kicsit is.

A digitális átalakulás második hulláma nem csak apró, növekményes változásokat igényel. A tárgyak internete (IoT) garantálja, hogy a közeljövőben minden vállalatnak, az iparágtól függetlenül, a digitális átalakulást az üzleti prioritások közé kell helyeznie.

A második hullám viszont nem csak apró változtatásokat jelent, avagy jelent a mai napig. A mobiltelefonon, tableten lévő internetelérhetőség garantálja, hogy minden vállalkozásnak, cégnek iparágtól függetlenül – gondoljunk csak az adóhatóság új 2021. január elsejétől életbe lépő jogszabályváltozására a készpénzes számlák tekintetében –  a digitális átalakulást az üzleti prioritások közé kell helyeznie.

2027-re várhatóan 41 milliárd olyan eszköz lesz forgalmazásban, ami rendelkezik internetkapcsolattal. Gondolj csak az “okos hűtőszekrényre”, mely e-mailt küld Neked arról,  hogy mi van éppen fogyóban! A praktikusság mellett egy ilyen eszköz mérhetetlen mennyiségű adatot gyűjtenek rólad, fogyasztói szokásaidról, igényeidről. 

Vállalkozási kontextusban mire számíts?

Amennyiben ragaszkodsz a “jól bevált” papír alapú megoldásokhoz, a digitális piaci versenyben könnyen alul maradhat vállalkozásod. A fent említett temérdek adatot valahol fogadni, rendszerezni és kezelni szükséges, melyet egy hagyományos irattároló már nem tud majd megoldani. A versenytársak, ha hamarabb reagálnak ezekre a változásokra, jelentős előnyre tehetnek szert.

A második hullám eredményeként nem csak az állandó internet elérhetőség jelenthet kihívást a cégeknek. A mesterséges intelligencia, a ügyviteli asszisztensi feladatok automatizációja, a fogyasztók elsődleges megközelítése, célzása, illetve az automatizált munkafolyamatok, azaz workflow térnyerése mind-mind hozzájárulnak a digitális átalakuláshoz.

A digitális átalakulás pozitív hatásai

A digitális átalakulás meghatározása után felvázoljuk miért is olyan fontos előtérbe helyezni annak bevezetését.

Csatornák közötti marketing

Számos vállalat számára a marketing nemcsak a hagyományos csatornákon, például az interneten és a hirdetéseken keresztül történik, hanem a helyszíni munkavégző kollégákon keresztül is, akik a helyszínen nyújtanak szolgáltatásokat.

Példának okáért, észrevette, hogy ügyfelei közül szívesen használják egyik szolgáltatását, míg egy másikat egyáltalán nem? Vélhetően nem az igény nem lenne meg, csak nem is tud róla, hogy van ilyen szolgáltatása az adott cégnek. A digitális átalakítás minden eddiginél könnyebbé teszi az ilyen kulcsfontosságú információk gyűjtését és felhasználását az ügyfelek megcélzásához. Egy kiforrott digitális stratégiával és a megfelelő technológiával optimalizálhatod marketing erőfeszítéseidet, hogy személyesen és online is elérd ügyfeleidet.

Fokozott átláthatóság

Összességében elmondható, hogy a digitális átalakítás páratlan átláthatóságot kínál a vállalkozásodnak, hogy az hatékonyan és megfelelően működjön. Az addig papír alapon működő kommunikáció, temérdek irattárban porosodó, ezáltal elveszett információ visszakövethetővé válik.

Jobb ügyfélszolgálat és alkalmazotti termelékenység

Amikor a jobb kéz láthatja, mit csinál a bal kéz, mindenki nyer. Ha irodai dolgozóid digitálisan képesek visszakövetni az ügyfelekhez tartozó előzményeket, akkor kevésbé valószínű, hogy elmulasztják a lényeges információkat. A részletes jegyzetek rögzítését és tárolását lehetővé tevő technológia lehetővé teszi, hogy a telefon mellett ülő kolléga a legjobb ügyfélélményt biztosítsa ügyfeleid számára.

Következetes, elkötelezett csapat

Az alkalmazottak jelentik egy vállalkozás szívét és lelkét. Azáltal, hogy az irodai és helyszíni munkavégző dolgozóknak is digitális eszközökkel van támogatva a munkavégzése – az automatizált feladatütemezéstől kezdve a partnerekhez kapcsolódó legfontosabb adatokon át az útvonal optimalizálásig-, magabiztosabb, felkészültebb munkaerőre tehetsz szert.