Helyszíni munkavégzést támogató szoftverek: 5 tipp, hogy találja meg a legjobbat!
A COVID 19 pandémiás időszak közepén egyre sokasodik azoknak a helyszíni munkavégzéssel, kiszállással foglalkozó cégeknek a száma (villanyszerelő, logisztika, szervíz, biztonságtechnika), akiknek jelentős hátrányokkal kell szembesülniük a járványügyi helyzet miatt. Azok a cégek, akik már rendelkeznek helyszíni munkavégzést támogató szoftverrel, könnyen lehet, hogy elavult megoldásokkal találkoznak a rendszereken belül, míg akiknek egyáltalán nem volt szükséges a mozgó munkaerő elektronikus támogatása, hirtelen égetővé válik annak használata, beszerzése.
Ennek okán, kényszerűség ide vagy oda, a digitális világba való belépés elengedhetetlen számukra, ha lépést szeretnének tartani a piaci versennyel. A mostanáig bőséggel elegendő papír és toll párosa a pandémiás időszakban ellehetetleníti a korábban működőképes munkafolyamatokat, nyílvánvalóvá téve azok hirtelen jött korszerűtlenségét.
Azoknak a vállalatoknak, akiknek az elektronikus feladatszervezés már munkaszervezésük bejáratott része, kétségbeejtő felismeréseket tehetnek addigi field service management szoftverük lehetőségei és korlátai tekintetében.
Amennyiben a felsoroltak korántsem csengenek ismeretlenül, gyanítható, hogy indokolt lenne egy új online munkalap és helyszíni munkavégzést támogató szoftver bevezetése.
Ebben a cikkben 5 olyan kulcsfontosságú szempontot mutatunk be, ami megfontolandó, mielőtt újabb licenszvásárlásba fogna cége számára. Előbbi azért sem elhanyagolható, hisz az embertpróbáló helyzetben a hatékonyság, illetve a produktivitás fenntartása könnyebben hozzásegíti a bevételek zavartalan áramlásához.
1. Azonosítsa a gyenge pontokat cége addigi működésében!
Ha leegyszerűsíti vállalata munkafolyamatait, az nagyságrendileg a következőképpen nézhet ki:
- cége új projektbe fog
- elvégzik a munkát majd
- a vásárló kifizeti a kapott szolgáltatást.
De ami általánosan igaz, minden cég munka és feladatszervezése egyedi, tucatnyi más lépést kell figyelembe venni, ha meg akarjuk ismerni azok valós működését.
Az elképzelés igen egyszerű; a munkafolyamatokat külön kell választani egymástól, majd azok vizsgálatát követően minden pontot egyesével kell fejleszteni, kitalálni, hogy még a beszerzés alatt álló vagy meglévő field service management szoftvere mely feladatokat tudja segíteni, kiszolgálni. Sajnos, nem elegendő pusztán felismerni a problémák forrását, állandó jelleggel szükséges azon szegmensek erősítése, ami nem megfelelő teljeskörűen.
2. Mérje fel a szoftverek hatékonyságát!
A fentiek olvasásakor egyre több és és több hibát észlel munkafolyamataiban? Ha igen, nincs ideje a tétlenkedésre, az idő pénz és ezzel mind tisztában vagyunk.
Gondoljon csak arra a számos előnyre, mely az FSM rendszer bevezetésével hatékonyan épülhetne be vállalata céges folyamataiba! A feladatszervező rendszer segítségével könnyedén megspórolhatja a további területekbe fektetett összegeket, úgymint egy új marketing kampány, márkájának online erősítése, vagy akár új projektek indítása.
3.Készítsen listát alapvető rendszerigényeiről!
Mikor vizsgálja munkafolyamatainak gyengepontjait, érdemes külön listát készítenie arról, hogy mik azok az alapvető, legszükségesebb igények, melyek megvalósulása elengedhetetlen szervezetének zavartalan működéséhez.
Példának okáért, ha számlázz.hu-val, vagy Bilingo-val számláznak, olyan szoftver használata javallott, ami támogatja és integrációval rendelkezik a kívánt szolgáltatásokhoz.. Ugyanez érvényes akkor, ha helyszíni munkavégző kollégái a feladataikat mobil eszközön végeznék el, melyhez egy olyan field service management szoftver bevezetése indokolt, mely alkalmas a technikai háttértámogatás biztosítására, akkor is, ha alkalmazottai úton vannak..
4.Vizsgálja meg az összes lehetőséget a piacon!
Ahogy korábban kitértünk rá, nem minden field service management software rendelkezik ugyanolyan képességekkel. Mint minden dolog az életben, ezeknek a rendszereknek mind a tényleges kategóriájuk, mind funkciók eltérőek, ahogyan áruk is.
Éppen ezért a három fenti pont szakszerű vizsgálatát követően készen állhat a választásra, hogy költséghatékonyan invesztálhasson bele jövendőbeli szoftverének megvásárlásába.
5. A bevezetési folyamat nehézségei
Végezetül, szót kell ejteni a jövőbeni field service management software bevezetési költségéről. Ugyanis, könnyen lehet, hogy a választott szoftver tökéletes, illeszkednek funkciói a vágyott igényekhez, viszont az azt használó kollégák számára túlontúl komplikált a kezelése.
Éppen emiatt fontos, hogy azok a személyek, akik kulcsfigurái lesznek a munkaszervező szoftvernek, teljeskörően tudják szupportálni a bevezetési projektet.
Továbbá, nem utolsó szempont, ha a választott szoftverhez olyan plusz szolgáltatások tartoznak, mint állandó ügyfélszolgálat, a szoftver technikai oktatása, tréningvideók, online oktatóanyagok, mellyel cége sokkalta gördülékenyebben képes majd használni a rendszert hosszútávon is. Mindemellett, ha az Ügyfélszolgálat telefonon, e-mailen és chaten keresztül is elérhető, az majdnem biztos jele annak, hogy csak a megrendelés választja már csak el a tökéletes szoftver megtalálásától.