Változik az adótörvény: 2021. január 1-től szigorodik az adatszolgáltatás
Az Országgyűlésnek benyújtott új adótörvény-módosítási csomag nagymértékben érinti a számlázást, így jelentős változtatásokra kell készülni a készpénzes számlák esetén is. Az általános rendelkezés értelmében, 2020. július 1-től minden belföldi ügyletre és belföldön nyilvántartásba vett adóalany részére kibocsátott számláról adatot kell szolgáltatni a NAV részére – olvashatjuk a Nemzeti Adó-és Vámhivatal hivatalos honlapján.
A korábbiakhoz képest, megszűnik a 100 000 Ft áfaértéket szabályozó korlát, így az adóhatóságnak minden belföldi vállalkozói számlát be kell szolgáltatni. Legyen szó termékértékesítésről, szolgáltatásnyújtásról, az egy tekintet alá eső okiratról, vagy bármely magánszemélynek kiállított dokumentumról.
Mire szolgál a rendelkezés?
Vélhetően a magyar adóalanyok teljes számlaforgalmának globális kontrollját, illetőleg a gazdaság teljes körű fehérítését célozza az új rendelet. Az adórendelkezéshez az is hozzátartozik, hogy a számlákon az adóalanyok belföldi adószámának első nyolc számjegyét is szerepeltetni kell..
Hogyan hat ez a vállalkozásokra?
Napjainkban talán már nem meglepő, hogy egyre több és több azonnali adatszolgáltatásra vannak kötelezve a cégek, vállalkozások. A szolgáltatás elvégzését követően, számos riport és kötelezően elvégzendő adminisztráció várja a kollégákat, többek között a számlakiállítás. A számla elkészültekor – bármilyen értékű is legyen, – be kell szolgáltatni az adóhatóság felé.
A januártól életbe lépő szigorítás következtében az adózókat egyre inkább az elektronikus számlázásra kényszerítik. Érdemes lehet elgondolkodni egy olyan rendszer bevezetésén, ami kiváltja a papír alapú számlázást, ugyanis a kézi számlák kiállításával járó manuális adminisztráció temérdek haszontalan, plusz munkát generál minden vállalkozó életében. Mndazonáltal, az AppWorks szoftvermegoldással már nem csak a számlázást, de a feladatütemezést, az összes munkalapra és űrlapra kiterjedő digitalizációt és készletgazdálkodást is képes kezelni egy rendszerben. Ezáltal az adatszolgáltatások köre teljes mértékben automatizálttá, visszakereshetővé válhat.
Hogyan működik?
A szolgáltatás végeztével a kitöltött munkalapból azonnal számlát lehet generálni, amit a rendszer automatikusan kiküldhet a megadott e-mail címre, helyszíni munka esetén kinyomtathat hőpapíros nyomtatóval Bluetoothon keresztül, vagy akár azonnal beküldhet a NAV részére.Ezen felül, a kitöltött űrlapokból PDF-et lehet generálni szabadon szerkeszthető és logózható sablonok segítségével.